Voor kleine zorgaanbieders leidt de regulering van de zorg tot uitdagingen. Het maakt niet uit hoe groot of klein je bent, elke zorgaanbieder dient aan dezelfde wet- en regelgeving te voldoen en krijgt te maken met certificeringstrajecten. Deze groep zorgaanbieders heeft vaak niet de capaciteit, expertise en de schaal om dit efficiënt en goed te organiseren. Daarmee leidt het kwaliteitsmanagement af van waar het deze aanbieders om gaat; het leveren van hoogwaardige zorg aan hun cliënten en patiënten terwijl het tegelijk een belangrijke voorwaarde is voor goede en veilige zorg. Kwaliteitsmanagement as a service biedt zorgaanbieders continuïteit, efficiency, kostenbesparing en verhoging van de kwaliteit.

abaud en Qarebase Company vonden elkaar in hun gezamenlijke expertise op gebied van kwaliteitsmanagement en beogen met deze dienst een behoefte te vullen voor die bij veel zorgaanbieders leeft. Maud de Wildt, medeoprichter van abaud is als voormalig bestuurder van Cardiologie Centra Nederland bekend met kwaliteitsmanagement vanuit de kliniek en de voortdurende uitdagingen die biedt. ‘het in control blijven van je kwaliteitsmanagementsysteem is bijna een doel op zich terwijl dat lang niet altijd direct bijdraagt aan de zorg’. Willy Limpens, oprichter van Qarebase Company en Lead Auditor bij KIWA zag in de praktijk hoeveel efficiëntie er te winnen is door de inzet van goede software.

abaud is de hands-on partner en supporter van zorgondernemingen. abaud helpt klinieken voor medisch specialistische zorg en GGZ met het realiseren van ambities, van start tot overname. abaud wordt geleid door twee voormalig bestuurders van Cardiologie Centra Nederland met uitgebreide expertise op gebied van finance, governance en compliance (kwaliteit, privacy en informatiebeveiliging) bij klinieken. We geven heldere en toepasbare strategische adviezen en bieden praktische support via diverse abonnementen waaronder financiële administratie en nu ook via kwaliteitsmanagement as a service.

Drijfveer achter de software van Qarebase Company is om organisaties te bewegen om niet alleen een gewenst kwaliteitscertificaat te behalen, maar het kwaliteitsmanagementsysteem zó te implementeren dat het helpt om de prestaties van de organisatie te verbeteren. Voor de managers meer (stuur)informatie, voor de medewerkers praktische handvatten voor hun dagelijkse werk.Voorwaarde voor blijvende verandering en verbetering is een op de praktijkgericht kwaliteitssysteem in een gebruiksvriendelijke digitale omgeving.

Wil je meer weten over deze dienst? Neem contact op met Maud of lees meer.

Deel dit artikel