“Artsen bellen ons om te sparren”
Sparringspartners
MediLease is méér dan een financieringspartner voor zorgondernemingen. Philip: ‘Bij ons kom je niet voor een financiering van je medische apparatuur. Wij zijn een partner. We delen onze kennis met je, wij zetten ons netwerk voor je in. Wij kijken over de schouder van de klant mee en denken daarmee ook verder. Recent hebben we een budgetrol vervuld. We hebben een andere wijze van financiering geadviseerd zodat de klant op de korte termijn meer liquide middelen beschikbaar heeft. Je komt bij ons niet even voor een prijs en succes ermee.’ Bas: ‘Wij kijken hetzelfde naar klanten. Ook wij vervullen de rol van sparringpartner. Artsen bellen ons om te sparren. Dat is bij jullie ook zo. En dat is uniek aan onze relatie.’
“Als je klein denkt, dan blijft de impact klein”
Aanvullend op elkaar
MediLease en abaud zien meerwaarde in elkaar voor alle klanten die een onderneming willen starten of willen groeien. Bas: ‘Ondernemers dromen groot maar raken ontmoedigd door de complexiteit. Dat zie je bijvoorbeeld bij de business case.’ Philip vult aan: ‘Als je de cijfers ziet, denk je waar begin ik aan. Maar dat zit in de aanlooptijd.’ Bas: ‘Daar kunnen wij bij helpen. Wij kijken samen met de klant naar passende financiering. Daarbij denken we groot. Als je klein denkt, dan blijft de impact klein.’
Hoe het ideale traject eruitziet? Bas: ‘Startende ondernemers hebben vaak al een naam, een logo en een pand. Voor de regelgeving komen ze dan bij ons. In het ideale traject trekken we samen op vanaf het eerste plan. Wij kunnen helpen met concretiseren en doorrekenen. De benodigde apparatuur komt vrij snel ter sprake, dan komt MediLease al aan tafel.’ ‘Andersom treffen wij klanten die nog een businessplan moeten schrijven’, vult Philip aan. ‘Dat is niet onze core business maar wel die van abaud’. Bas: ‘Zo zien we elkaar over en weer als partner. We gaan daarbij gezamenlijk aan tafel en trekken echt samen op.’
Kennisdeling
In de toekomst willen de partners nog meer samen optrekken als het gaat om kennisdeling. Bas: ‘Wij graag schuiven laagdrempelig aan bij een gesprek.’ Daarnaast zijn er meer momenten voor gezamenlijke kennisdeling. Philip: ‘Congressen gaan altijd over de inhoud. Wat ik merk is dat er ook behoefte is aan het zakelijke stuk. Hoe vlieg ik dat financiële stuk aan, hoe richt ik mijn bedrijfsvoering in, dat soort vragen. Daar zit onze toegevoegde waarde. Daarvoor geven wij handvaten.’ Bas: ‘Mooi als we dat in de toekomst nog meer gezamenlijk kunnen doen. In webinars of sessies waar we over en weer onze input leveren. Zodat we specialisten die nu nog rondlopen met een idee mogen helpen naar een florerende kliniek.’ Philip: ‘Absoluut. En hen daarin volledig begeleiden en ontzorgen. Dat is onze missie.’