De oprichters wilden een omgeving creëren waar patiënten zich op hun gemak voelen en waar zorgprofessionals efficiënt kunnen werken. De intake vindt plaats in de kliniek, terwijl voor grotere ingrepen en complexere zorg wordt samengewerkt met het ziekenhuis. ‘We willen betaalbare zorg leveren, dicht bij de patiënt, naast de ziekenhuiszorg.’ De kliniek opende op 1 april van dit jaar haar deuren.
Op een rijdende trein
Na de eerste stappen bleek al snel dat het oprichten van een zelfstandige kliniek veel meer regelwerk vereiste dan gedacht. ‘We kwamen via Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) in contact met abaud. Vanaf dat punt zijn ze ingestapt, op een rijdende trein. Ze hebben ons geholpen met voorbereiding voor accreditatie voor ZKN en geadviseerd over de juridische structuur. Ook het financieel advies is van enorme waarde geweest. Zonder hun expertise zouden we niet zo snel en efficiënt van start zijn gegaan,’ aldus De Gijt.
Vergaderen met tosti’s
Het vergadermoment was vaste prik: donderdag 12.15 uur, tijdens de lunchpauze. Vanuit de OK aan de tosti’s, de besprekingen over de oprichting van het ZBC voeren. De Gijt: ‘We zijn een groep van zeven maatschapsleden, die er uiteindelijk allemaal voor zijn gegaan. Dat is mede te danken aan abaud. Heldere communicatie, uitleg en waar nodig juridische onderbouwing kenmerkt hun aanpak. Het contact was heel persoonlijk, op locatie. Maar ook heel digitaal. Dat maakte het ook mogelijk een keer in het weekend of de avond te vergaderen. Voor ons was die flexibiliteit ideaal.’
Compleet aanbod op personeels- en salarisadministratie
De focus van de samenwerking nu ligt op het opzetten van het van de personeels- en salarisadministratie. De Gijt: ‘Ze verzorgen de loonstroken, zijn het contactpunt voor ons personeel door middel van hun app en stellen contracten op voor nieuwe personeelsleden. Plus voorzien ons als management en bestuur van een mooi dashboard.’
Partner voor zorgondernemers
MKA Rijnmond beveelt abaud aan voor elke zorgondernemer. De brede kennis en expertise maakt hen tot een ideale partner voor zorginstellingen die hun dienstverlening willen optimaliseren. ‘De dienstverlening is flexibel. Je hoeft niet alles af te nemen, je kunt het aanpassen naar wat je wil. abaud is een fijne sparringpartner en is in het hele traject een steun en toeverlaat geweest. We hopen de samenwerking nog lang voort te zetten.’ besluit De Gijt.