Krijgsheld startte Bloom 13 jaar geleden. Ze begon als zelfstandig behandelend psycholoog in Oegstgeest vanuit de wens om op de vrouw gespecialiseerde zorg te bieden. Krijgsheld: ‘In afgelopen jaren heeft onze visie steeds meer wetenschappelijke basis gekregen. Het vrouwelijk brein werkt anders. Tel daarbij op de invloed van hormonen, dat maakt het beeld complexer.’
Inmiddels is de praktijk uitgegroeid tot 6 locaties met 20 behandelaren plus ondersteunende medewerkers. Sinds dit jaar is Marenthe Nap aangesloten bij Bloom. Vanuit haar ervaring als operationeel manager helpt ze de zorginstelling verder professionaliseren.
HKZ-certificering als logische volgende stap
Krijgsheld: ‘We hebben 6 locaties waar we dezelfde kwaliteit van zorg willen leveren. Dat maakt het borgen en bewaken van kwaliteit belangrijk.’ Nap vult aan: ‘Bloom was al gestart met kwaliteitsmanagement. De HKZ-certificering was een logische volgende stap. Vanuit mijn vorige werkgever had ik al ervaring met abaud. Zo kwamen we in contact en hebben we besloten om ons in het traject te laten ondersteunen.’
Aandacht voor de inhoud
Het eerste gesprek voelde meteen vertrouwd. Krijgsheld: ‘Je spreekt als ondernemers onder elkaar. Maud herkende de fase waarin we ons bevonden. We zaten gelijk op het juiste niveau met elkaar aan tafel.’ Nap vervolgt: ‘abaud heeft zoveel ervaring. Dat maakt dat we een heel prettig proces hebben doorlopen. En plezier hebben gehad onderweg.’ Krijgsheld: ‘Doordat abaud er was voor het proces, hebben wij aandacht kunnen geven aan de inhoud.’ Nap vervolgt: ‘Het is fijn om met hen te sparren. Wat je doet, hoe je dat borgt en waar je kan bijsturen.’
Zelf de leiding, met abaud als partner
Bloom heeft in het traject steeds zelf de leiding gehad. Nap: ‘abaud stelt zich op als een partner, helpt je om het zelf te doen. Maud heeft de kick-off gedaan, op een avond online met alle medewerkers. We hebben aandacht besteed aan de vraag: waarom doen we dit met elkaar? Daarbij niet alleen gedacht vanuit wat moet maar vooral vanuit wat halen we er zelf uit. Dat heeft veel meerwaarde gehad. Met overzicht, structuur en aandachtspunten, hebben we vervolgens grotendeels zelf uitvoering gegeven aan het traject.’
Voor alle ondernemers in de zorg
Zou Bloom abaud opnieuw bellen? Krijgsheld: ‘Al gedaan.’ Nap licht toe: ‘Met een vraag over contractering: hoe gaan we om met de zorgkostenplafonds? Er is veel kennis aanwezig en er wordt met je meegedacht. Voor alle ondernemers in de zorg is het fijn te weten: als er echt iets is, is er een plek met expertise waar je terecht kunt.’
Over Bloom Psychologie
Jaar van oprichting: 2011
Aantal medewerkers: 22
Dienstverlening: Kwaliteitsmanagement
Sector: GGZ